Provozuje:
Juris Real Estate

V České republice má na silnicích nižších tříd 2 862 mostů nevyhovující stav.

V ČR se od roku 2004 skoro zdvojnásobil počet mostů ve špatném až havarijním stavu na silnicích II. a III. třídy. Je jich 2.862 z celkových 12.596.

V České republice má na silnicích nižších tříd 2 862 mostů nevyhovující stav.

autor. JURIS REAL, ČTK

V ČR se od roku 2004 skoro zdvojnásobil počet mostů ve špatném až havarijním stavu na silnicích II. a III. třídy. Je jich 2.862 z celkových 12.596.

Žurnalistům to v Brně na sympoziu o mostech řekl odborník na problematiku z ČVUT Tomáš Rotter.

Podle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) jde z rozpočtu ministerstva dopravy na rekonstrukce mostů šest miliard korun ročně. Finanční částka by se měla zdvojnásobit.

Resort chce zřídit expertní pozici pro dohled na všechny mosty na silnicích i železnicích v tuzemsku.

Na silnicích II. třídy je 4.525 mostů, z toho 18 procent se nachází v nevyhovujícím stavebním stavu, to znamená ve špatném, velmi špatném nebo havarijním. Na silnicích III. třídy je 8.071 mostů, z nichž čtvrtina je v nevyhovujícím stavu.

"V České republice existuje dlouhodobě systém péče o mosty. Je propracovaný, ale není důsledně dodržovaný. Je to z toho důvodu, že nebyl dlouhodobě dostatek finančních prostředků na údržbu a opravy a za druhé nebyla důsledná zákonná povinnost vlastníků mostů, což je vést evidenci a zajišťovat prohlídky. Tato povinnost nebyla a není vyřešena dodnes," uvedl Rotter.

Připomněl, že o železniční mosty, kterých je asi 6.700, se stará Správa železnic. Část mostů v počtu přes 5.000 leží na silnicích I. třídy, o které pečuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, mosty na komunikacích II. a III. třídy v počtu kolem 12.500 patří do správy krajů.

"Do oprav mostů dáváme ročně řádově šest miliard korun a je to málo. Plánujeme to zdvojnásobit. Musíme ale řešit nejen zdroje, ale umět to rozložit na jednotlivé organizace. Na ministerstvu vytváříme nový tým, který povede člověk specializovaný na mosty. Bude se tomu věnovat naplno, bude spolupracovat se Správou železnic, ŘSD i kraji," sdělil Havlíček.

Nejhorší stav mostů na silnicích II. třídy je ve Středočeském kraji, kde je 28 procent mostů v nevyhovujícím stavu. Na silnicích III. třídy je dlouhodobě nejhorší stav v Jihomoravském kraji, kde je 39 procent mostů v nevyhovujícím stavu.

Odhad nákladů na opravu všech mostů v nevyhovujícím stavu na silnicích nižších tříd v ČR činí 22 miliard korun. Středočeský kraj potřeboval na opravy mostů II. třídy 3,2 miliardy korun, Jihomoravský kraj na mosty III. třídy asi 1,6 miliardy korun.




Fórum




Vaše jméno:
Váš E-mail:
Text:
  Opište ověřovací kód z obrázku!
   
 
  Odesláním tohoto příspěvku poskytujete souhlas se zpracováním osobních údajů podle GDPR.


 
Novinka

Získejte až 20% z provize realitní kanceláře.

Spolupráce - Provizi ve výši 20% nabízíme tomu, kdo zprostředkuje obchod, který bude naší společností úspěšně realizován.

Volejte 777 603 019

 

Kalkulátor nemovitostí

KalkultorSpočítejte si cenu vaší nemovitosti: Více o kalkulátoru

 

Poslední Aktuality a články

V metropoli se po třech letech znovu otevřela nová trojská lávka.

V hlavní městě byla otevřena lávka mezi Císařským ostrovem a Trojou, která nahradila konstrukci zhroucenou v prosinci 2017. Informoval o tom mluvčí magistrátu Vít Hofman. Lávka vyšla na 150 milionů korun a postavila ji firma SMP CZ. Více»

Městská knihovna nabízí online členství a nové elektronické knihy.

V nabídce Městské knihovny v Praze (MKP) bude pravděpodobně od příštího týdne k dispozici asi 3 000 e-knih. Nově knihovna nabízí i online členství, které je zdarma. Více»

Vyhlášky obcí a krajů budou zřejmě v jedné sbírce až od roku 2022.

Sbírka obecních a krajských vyhlášek asi začne fungovat od roku 2022. Bylo by to o rok později, než navrhovala vláda. Sněmovna by o tom měla rozhodnout v listopadu. Více»

Šumavský Ski and Bike Špičák hlásí rekordní letní návštěvnost.

Rekordní letní návštěvnost, meziročně o 44 procent více turistů a bikerů, zaznamenal Ski&Bike Špičák, hlavní sportovní areál západočeské části Šumavy a největší horský areál Plzeňského kraje. Více»

Slovenská továrna Volkswagenu odstartovala výrobu modelu Karoq.

Německá automobilka Volkswagen včera ve svém závodě na Slovensku zahájila výrobu sportovně-užitkového vozu (SUV) Škoda Karoq. Více»

Všechny články a aktuality »»